Aksjeopsjoner Market Maker


Market Maker. BREAKING DOWN Market Maker. Den vanligste typen markedsfører er et meglerhus som tilbyr kjøp og salgsløsninger for investorer for å holde likvide markeder likvide. En markedsfører kan også være en individuell mellommann, men på grunn av størrelsen av verdipapirer som trengs for å lette volumet av kjøp og salg, er nesten alle markeds beslutningstakere store institusjoner. Hvordan markedsmakere letter finansielle transaksjoner. Markedsmakere holder store volum av sikkerhet og kan oppfylle en stor mengde ordrer i finansmarkedene. Disse ordrene er kjøp og salg og skjer i løpet av sekunder Et godt eksempel på en markedsfører er et standard online meglerfirma som Charles Schwab eller Merrill Lynch som kan fylle sikkerhetsordrer raskt og effektivt. Markeds beslutningstakere tar alltid motsatt side av investor trading volum Hvis investorer ønsker å selge en sikkerhet, for eksempel, fortsetter markedsførere å kjøpe denne sikkerheten til alle s Ellers er det tilfredsstilt Omvendt, hvis investorer kjøper en sikkerhet, fortsetter markedsførerne å selge denne sikkerheten til alle ordrer er fylt. Markedsførere tilfredsstiller derfor tilbud og etterspørsel av finansmarkedene og beholder verdipapirer som skifter hender fra selgere til kjøpere og vice versa. Hvor markedsmakere tjener fortjeneste. Alle markeds beslutningstakere kompenseres for risikoen for å holde eiendeler Risikoen de møter er en nedgang i verdien av en sikkerhet etter at den er kjøpt fra en selger og før den er solgt til en kjøper. Derfor, Markedsførere sparer spredning på hver sikkerhet de dekker. Dette kalles budspørsmål og er svært vanlig i finansielle transaksjoner. For eksempel, når en investor søker etter en aksje ved hjelp av et online meglerfirma, kan det ha en forespørselspris på 100 og en budsats på 100 05 Dette betyr at megleren kjøper aksjene til 100 og så selger aksjen for 100 05 til potensielle kjøpere. Gjennom høyvolumhandel øker de små spredningsannonsene opp til store daglige overskudd. Hvem er Market Makers. Who er Market Makers. Who nøyaktig kjøper alternativene jeg selger. Hvem nøyaktig selger jeg mine alternativer til. Innledningsvis, tror mange mennesker at i opsjoner trading, de faktisk kjøpe og selge alternativer med en annen opsjonshandler akkurat som seg selv i det åpne markedet, men det er ikke alltid sant. Det meste av tiden handler du faktisk med en profesjonell kalt Market Maker i stedet for en annen vanlig handelsmann. Mange valghandlere og aksjehandlere spør, hvem er Kjøper fra meg når jeg selger og som selger til meg når jeg kjøper Hva skjer når ingen ønsker å kjøpe aksje - eller aksjeopsjon som jeg selger. I et normalt, flytende marked er det vanligvis noen kø for å selge en aksje eller stock opsjon når du kjøper og noen køer å kjøpe når du selger Men det er tider når ingen køer å selge når du er buyng og ganger når ingen køer å kjøpe når du selger, så, hvordan er det at du er fortsatt i stand til å kjøpe eller selge aksjer eller aksjeopsjoner jevnt Dette er hvor markedsmakere kommer inn. En markedsfører kan være et individ eller representanter for et firma som har til formål å hjelpe til med å lage et marked i en opsjonsutveksling ved å gjøre bud og tilbud på konto i mangel av offentlige kjøp eller salgsordrer for å sikre markedstransaksjoner er så jevne og kontinuerlige som mulig Når en opsjonshandler legger en ordre om å kjøpe et aksjeopsjon som ingen køer å selge, selger markeds beslutningstakere det aksjeopsjon til den opsjonshandleren fra egen portefølje eller reserve av det aktuelle aksjeopsjonet Når en opsjonshandler plasserer en ordre om å selge et aksjeopsjon som ingen køer for å kjøpe, kjøper markedsaktører det aksjeopsjonet fra den opsjonshandleren og legger det til egen portefølje og reserve I dette forblir markedsordrer kontinuerlig og utrydder plutselige overspenninger og grøfter på grunn av kjøp og salg av ubalanse. Du vil oftest høre om markeds beslutningstakere i NASDAQs kontekst eller andre OTC-markeder i motsetning til det spesialist-systemet som NYSE sysselsetter, har NASDAQ ingen individer som en aksjes transaksjon må passere. I stedet går alle transaksjoner fra en markedsfører til en annen. I markedet maker system , markeds beslutningstakere konkurrerer med hverandre for å kjøpe eller selge aksjeopsjoner til investorer ved å vise sitater og er forpliktet til å kjøpe og selge på sine viste bud og tilbud. En investor kan behandle flere beslutningstakere på en gang hvis den investoren plasserer en veldig stor ordre som ikke kan fylles ut av beholdningen av en markedsfører En opsjonshandler kan også handle direkte med individuelle, konkrete markeds beslutningstakere gjennom Level II Quotes. I virkeligheten utgjør Markedsførere det faktiske markedet Når en aksjehandler eller opsjonshandler plasserer en ordre med en megler som megler fyller den ordren ved å kjøpe eller selge med Market Makers. En annen måte å forstå hva Market Makers gjør er at markedsførere er som de bokmakere i Las Vegas som angir oddsene og deretter imøtekomme individuelle spillere som velger hvilken side av innsatsen de vil ha, A Market Maker leverer et bud og en pris og deretter la publikum bestemme om de skal kjøpe eller selge til disse prisene. Som en opsjonshandler , Market Makers er mesterposisjon handelsmenn som har som mål å etablere og profitt fra alle lavrisiko og risikofri muligheter. Advantage Of The Market Maker System. In NYSE, er det en offisiell medarbeider på børsen for å opptre som markedsfører for hver sikkerhet. Market Maker System er mange markeds beslutningstakere tildelt hver sikkerhet Som hver Market Maker fungerer effektivt som en spesialist som i NYSE, er det faktisk mange spesialister for hver aksje. Dette skaper et desentralisert marked der likviditet og volatilitet varierer. Dette forbedrer den samlede likviditeten og gjør markedsmanipulering mye vanskeligere. Hva skjer hvis det ikke er markedsførere. Markeds beslutningstakere har gitt opsjonshandlere et ganske negativt inntrykk som folk som kjøper til svært lave priser og selger til svært høye priser bare når en opsjonshandler er desperat til å kjøpe eller selge en stilling. La oss se hva som skjer når vi fjerner markeds beslutningstakere fra markedene. XYZ-aksjen er et ekstremt bullish lager som nettopp har annonsert fantastisk inntjening Du vil kjøpe XYZ-aksjer, men investorer som allerede har XYZ-aksjer, selger ikke For å tiltrekke seg en selger begynner du å bytte høyere og høyere for XYZ-lager til endelig, selger er flyttet til å selge aksjen. Denne prisen kan allerede være ekstremt høy. Tenk igjen en plutselig dårlige nyheter utgitt fra XYZ-firmaet, og skape et rush for å selge XYZ-aksjer. Du er queing å selge, men ingen kjøper For å tiltrekke seg en kjøper begynner du å presse prisen ned og ned til Til slutt, prisen bunner ut verdtless. As vi har sett i en ubalansert kjøp og salg situasjon spiller markeds beslutningstakere en ekstremt viktig rolle å skape likviditet for priser i mellom for å utrydde store gap ups og dow ns og for å sikre et flytende marked for alle. Hvordan gjør markedsmakere en fortjeneste. Markedsmakere er ikke betalt provisjoner for å kjøpe og selge aksjeopsjoner så hvordan tjener de seg? Vel, de fleste institusjonelle markeds beslutningstakere tjener bare en lønn fra markøren maker firma at de representerer Market Maker selskaper som Goldman Sachs og Morgan Stanley, forplikte sin egen kapital til å opprettholde en beholdning av aksjer og alternativer og representere kundeordrer. På handelsgulvet tjener Market Makers penger ved å opprettholde en forskjell mellom prisen han ville kjøpe og prisen han ville selge en bestemt aksje - eller aksjeopsjon. Denne forskjellen i pris er kjent som Bud-Ask Spread. En bud-ask-spredning sikrer at hvis en ordre til å kjøpe og en ordre for å selge kommer samtidig, gjør Market Maker forskjellen i Bud-Ask Spread as profit. Eksempel XYZ May30Call-alternativet har en budpris på 1 10 og en forespørselspris på 1 30 Market Maker John mottar samtidig en ordre om å kjøpe og en ordre om å selge Market Maker John kjøper den May30Call-alternativet fra selgeren for 1 10 og selger deretter samme May30Call-alternativ til kjøperen for 1 30, og dermed får 0 20 i fortjeneste helt risikofri. Men når en Market Maker ikke er sikker på at en aksje eller aksje Alternativet kan bli så raskt kjøpt og solgt, på grunn av det faktum at det bare er svært få opsjonshandlere eller aksjehandlere som handler som sikkerhet, så er det en risiko for at en aksje - eller aksjeopsjon som Market Maker kjøper kun kan selges når Markedsprisen er lavere enn den gjeldende prisen, og dermed medfører tap For å beskytte mot en slik risiko, markedsmakere, utvide budspredningen slik at transaksjonen forblir risikofri for ham over et større prisklasse. Omvendt, når Market Makers selger svært aktive opsjonskontrakter, de øker ofte prisen på opsjonen ved å øke den underforståtte volatiliteten til den aktuelle opsjonskontrakten som resulterer i volatilitetsmiljøet eller volatiliteten Skew. Apart fra markedsprosesser, markedsmakere gir også gevinster fra opsjonsarbitrage En arbitrasjemulighet presenterer seg når en alvorlig avvik fra Put Call Parity oppstår som fører til opsjonsprisavvik som kan låses i helt risikofri ved hjelp av opsjonshandelsstrategier som Box Spread og Conversion Reversal Arbitrage Som noen mulige fortjeneste fra arbitrage er ekstremt lav, er det bare Market Makers som ikke trenger å betale en meglerkommisjon, faktisk kan tjene penger ut av det. Hvordan beskytter markedsmakere mot risiko. Som du kan se nå, er Market Makers som deg og meg, kjøp og salg av aksjer og aksjeopsjoner Er det ikke slik at de er utsatt for bestemte retningsrisiko Ja, selv om markeds beslutningstakere forsøker å kunne kjøpe og selge samtidig for å kunne dra nytte av risikofri fra bud-ask-spredning, er slike ideelle situasjoner sjelden eksisterer i aksjer eller aksjeopsjoner som ikke er ekstremt likvide. Hovedparten av tiden kommer markedsmakere til å eie aksjer eller aksjeopsjoner og utsatte dem for dir ectional risk. Example Market Maker John kjøper XYZ May30Call-alternativ fra en selger for 0 80 Hvis XYZ-aksjen faller før Market Maker John klarer å finne en kjøper for det, står Market Maker John for å tape penger da anropsalternativet faller i pris. Market Makers beskytte seg mot retningsrisiko gjennom sikring og fleksibel bruk av syntetiske posisjoner en markedsfører sikrer sin beholdning ved å kjøpe eller selge ekstra aksjer eller aksjeopsjoner for å oppnå en posisjon der aksjer og opsjoner faller så mye som den andre stiger for å opprettholde samlet verdi av kontoen Dette er det vi kaller en Delta-nøytral posisjon En Market Maker s posisjoneringsstrategi, spesielt når det gjelder å lage markeder for aksjeopsjoner, er ekstremt kompleks og krever til den andre beregningen og gjennomføringen. Det er på grunn av denne kompleksiteten ved å balansere alle typer risikerer at noen nye markedsmakere faktisk mister penger til markedet til tross for alle rettighetene til å være markedsaktør. Risks That Market M akers Face. Market Makers for aksjeopsjoner handel står overfor 6 former for risiko som faktisk alle opsjonshandlere står overfor. 1 Retningsrik risikodeltrisiko Retnings - eller Deltarisiko er risikoen for at en aksjeopsjonspris vil vende seg mot markedsmakten som underliggende aksjeverdi endres En markedsmaker konsekvent forsøk på å sikre denne risikoen ved å gå Delta-Neutral.2 Gamma Risk Gamma risiko er risikoen for at deltaverdien av et aksjeopsjon kan endres over tid Dette truer med å tippe en Market Maker s sensitive Delta - Nøytral posisjon til å bli av positivt eller negativt delta og dermed utsette en Market Maker for retningsrisiko. Gamma risiko kan overvinnes ved å ta Gamma Neutral Positions.3. Volatilitetsrisiko En økning i implisitt volatilitet i markedet øker den ekstrinsiske verdien av aksjeopsjoner mens en reduksjon I underforstått volatilitet reduseres den ekstrinsikre verdien av aksjeopsjoner. Dette er kjent som Vega-risiko Markedsførere som har en beholdning av aksjeopsjoner, kan opprettholde et tap hvis implisitt volatilitet faller.4 Tidsfeil Risikostid Forfall eller Theta risiko er når aksjeopsjonspremien reduseres etter hvert som utløpsdatoen trekker nærmere, selv om den underliggende aksjen ikke beveger seg. En markedsfører med en beholdning av lange aksjeopsjoner kan opprettholde et tap over tid selv hvis den underliggende aksjen ikke beveger seg.5 Renterisiko Aksjeopsjoner, spesielt langsiktige, påvirkes noe av renteendringer Denne endringen, selv om den er ubetydelig for de fleste opsjonshandlere, er vesentlig for Markedsførere som har svært stor lagerbeholdning opsjoner Denne risikoen er representert ved opsjonene Rho.6 Utbytterisiko Utbytte deklarert reduserer innkjøpsopsjonsverdien som anløper av anskaffelsesalternativet, mottar ikke utbyttet. Slike risikoer er vanligvis sikret av Market Makers ved å kjøpe den underliggende aksjen før det er utbyttedeklarasjon. utbytte mottatt da sikring mot nedgangen i call opsjon verdi. I motsetning til uavhengige alternativ handelsmenn, Market Makers kan ikke selge av deres beholdning av aksjeopsjoner rett og slett fordi de vet at disse opsjonene kommer til å gå ned i verdi på grunn av noen av de ovennevnte risikoene, er det derfor sikring er en så viktig ferdighet for Market Makers. Hvordan blir man en markedsfører. En kan bare bli en Market Maker ved å bli med i et av Market Maker-firmaene som Goldman Sachs eller gjennom et clearingbyrå ​​eller meglerfirma som er medlem av NASDAQ. De fleste bedrifter gir jobbopplæring og krever at søkere har minst følgende kriterier.1 En Bachelor s Degree.2 Utmerket numeracy og analytiske ferdigheter. De fleste markedsmakere bedrifter har også opptaksprøver for å sikre at søkere har de nødvendige numeriske og analytiske ferdigheter Faktisk er å være en markedsfører krever mye mer enn bare å være god med tall som det også krever ekstraordinær mental styrke til å være markedsfører. En annen måte å bli Market Maker, er ved å eie en trading pit i NASDAQ eller LSE selv noe som er utenfor rekkevidde for de fleste individer. Markedet Maker Questions. Options Basics Hva er Options. An option er en kontrakt som gir kjøperen rett, men ikke forpliktelsen, å kjøpe eller selge en underliggende eiendel til en bestemt pris på eller før en bestemt dato. Et alternativ, akkurat som et lager eller obligasjon, er en sikkerhet Det er også en bindende kontrakt med strengt definerte vilkår og egenskaper. Stopp forvirret Ideen bak et alternativ er tilstede i mange hverdags situasjoner Si for eksempel at du oppdager et hus du vil elske å kjøpe Dessverre, du har ikke penger til å kjøpe den i ytterligere tre måneder Du snakker med eieren og forhandler en avtale som gir deg muligheten til å kjøpe huset i tre måneder til en pris på 200 000 Eieren er enig, men for dette alternativet betaler du en pris på 3.000.Nå, sett på to teoretiske situasjoner som kan oppstå. Det er oppdaget at huset faktisk er Elviss virkelige fødested. Som et resultat av at markedsverdien av huset skyrockets til 1 million Fordi eieren solgte deg muligheten, han er forpliktet ed til å selge deg huset til 200.000 Til slutt står du for å tjene en fortjeneste på 797.000 1 million - 200.000 - 3.000. Mens du besøker huset, oppdager du ikke bare at veggene er fulle av asbest, men også at Spøkelset av Henry VII hevder i hovedsoverommet. En familie av superintelligente rotter har bygget en festning i kjelleren. Selv om du opprinnelig trodde du hadde funnet drømmets hus, anser du det nå verdiløs. På oppsiden fordi du kjøpte en alternativ, du er ikke forpliktet til å gå gjennom med salg Selvfølgelig mister du fortsatt 3000 pris på alternativet. Dette eksemplet viser to meget viktige punkter. Først når du kjøper et alternativ, har du rett, men ikke en forpliktelse til Gjør noe Du kan alltid la utløpsdatoen gå, hvoretter alternativet blir verdiløst. Hvis dette skjer, mister du 100 av investeringen din, som er pengene du pleide å betale for alternativet. Et alternativ er bare en kontrakt som omhandler en und erlying asset Av denne grunn kalles opsjoner derivater, noe som betyr at et alternativ henter sin verdi fra noe annet. I vårt eksempel er huset den underliggende eiendelen. Hoveddelen av tiden er den underliggende eiendelen en aksje eller en indeks. Kaller og legger inn To typer alternativer er samtaler og putter. En samtale gir innehaveren rett til å kjøpe en eiendel til en viss pris innen en bestemt periode. Samtaler ligner på å ha en lang posisjon på en aksje. Kjøpere av samtaler håper at aksjen vil øke vesentlig før opsjonen utløper. Sett gir innehaveren rett til å selge en eiendel til en viss pris innenfor en bestemt tidsperiode. Puttene ligner veldig på å ha en kort posisjon på en aksje. Kjøpere setter håp om at aksjekursen vil faller før opsjonen utløper. Deltakere i opsjonsmarkedet Det er fire typer deltakere i opsjonsmarkeder avhengig av posisjonen de tar. Kjøpere av samtaler. Selgere av samtaler. Kjøpere av putter. Selgere av putter. Folk som kjøper alternativer kalles innehavere, og de som selger alternativer, kalles forfattere, og kjøperne sies å ha lange stillinger, og selgere sies å ha korte stillinger. her er det viktige forskjellen mellom kjøpere og selgere. kjøpe eller selge De har valg til å utøve sine rettigheter dersom de velger. Ring forfattere og sette forfattere selgere, men er forpliktet til å kjøpe eller selge. Dette betyr at en selger kan bli pålagt å gjøre godt på et løfte om å kjøpe eller selge. ikke bekymre deg om dette virker forvirrende - det er derfor vi skal se på alternativer fra kjøperens synsvinkel Selge alternativer er mer kompliserte og kan være enda mer risikable. På dette punktet er det tilstrekkelig å forstå at det er to sider av en opsjonskontrakt. Lingo To Trade-alternativene må du kjenne terminologien knyttet til opsjonsmarkedet. Prisen som en underliggende aksje kan kjøpes eller selges kalles strike-prisen. Dette er p ris en aksjekurs må gå over for samtaler eller gå under for å sette før en stilling kan utøves for en fortjeneste Alt dette må skje før utløpsdatoen. Et alternativ som handles på en nasjonal alternativ utveksling som Chicago Board Options Exchange CBOE er kjent som en børsnotert opsjon. Disse har faste strykepriser og utløpsdatoer. Hver børsnotert opsjon representerer 100 aksjer av aksjeselskap kjent som en kontrakt. For anropsalternativer er opsjonen sagt å være i pengene hvis aktiekursen er over Strike-prisen Et put-alternativ er i-pengene når aksjekursen er under strike-prisen. Beløpet som et alternativ er i-pengene er referert til som egenverdi. Den totale kostnaden er prisen på et alternativ kalt premien Denne prisen er bestemt av faktorer, inkludert aksjekurs, strykpris, gjenstående tid til utløpsdato og volatilitet. På grunn av alle disse faktorene er det å komplisere og avvike premien av en opsjon og utenfor omfanget av denne opplæringen.

Comments

Popular Posts